Feeds:
Posts
Comments

Archive for the ‘Iklan’ Category

fiqh-sunnah2

Assalamualaikum…

InsyaAllah pada hari Rabu malam Khamis (11/03/2009) akan diadakan sesi kuliah Fiqh Al-Sunnah bersama Syeikh Saleem, imam masjid Cork.

Maklumat lanjut adalah seperti berikut:

Masa:7.00pm-8.00pm
Tempat: Brookfield room 1.21
Tajuk: Fiqh Al-Sunnah (Sambung sesi minggu lepas)

Semua warga Cork dijemput hadir.

————————————————————————————————————————————-

Biro Kerohanian  PPMC membawakan

kuliah-online

KULIAH ONLINE

Maulidur Rasul

oleh Ust Wan Azhar

Tarikh : 14 Mac 2009

Masa : 9 mlm hingga 10 mlm

Medium : Paltalk (click link to Download)

Moderator: farhan yusoff

Advertisements

Read Full Post »

“Biskut ni boleh beli tak Reen?” aku bertanya sambil mengangkat sebungkus biskut jenama Fox, menunjukkannya pada Azreen dan Liya yg berdiri lebih kurang 4 meter jauh dari ku.

coke1“Hmm.. boleh rasanya.” Reen menjawab namun gayanya kurang pasti. “Nak pastikan bacalah belakang dia.” Azreen menyambung dgn cadangan supaya aku membaca catatan pada belakang bungkusan biskut tersebut. Sudah menjadi kebiasaan kami apabila berbelanja, berhati-hati agar tak terbeli barangan Israel atau jenama-jenama yang menyumbang kepada musuh Islam itu. Aku teringat lagi pesanan kakak usrah kami semasa kami tahun 2 di Ireland ini, “Bayangkan kalau kita beli sebotol Coca Cola tu seolah-olahnya kita sponsor sebutir peluru Israeli untuk menembus tubuh kanak-kanak saudara kita di Palestin sana. Dahlah kita hanya mampu doakan je diorang, itupun kita selalu lupa untuk doakan. Lepas tu tergamak ke agaknya nak sokong pulak si penjahat-penjahat tu membedil budak-budak tak berdosa tu? Kita pun geng penjahat jugak lah.”
(more…)

Read Full Post »

Assalamualaikum wbt,

MSM Cork proudly presents~~

in conjunction with  Our Beloved 1ST year UCC students 🙂

An open mic night to all ladies  to share, perform, tell and speak up for the benefits of all!

open mic sisters night

“KERANAMU GAZA”

Featuring:

–  “the ROBOTS”

– Performances: We SHARE because We CARE

– Fundraising activities for OUR brothers and sisters in PALESTINE..

– Sharing session

and MANY MORE!!

A Show NOT to be Missed! Come and JOIN us 🙂

The Messenger of Allah (sallahu alayhi wa sallam) said:

“Believers are like a structure, parts of which support one another. The believers, in regard to mutual love, affection, fellow-feeling is that of one body; when any limb of it aches, the whole body aches, because of sleeplessness and fever.”

[Sahih al-Bukhari & Muslim]

Read Full Post »

Kuliah Online
Majlis Syura Muslimun UK & Eire

 

27th October 2008

 

Hadis 28

Bersama Akh Mahfuzh

 

Monday at 9.00pm UK & EIRE time

 

Speaker: Akh Mahfuzh

Language: Malay

 

Format:

Talk: 40mins

Q&A: 20mins

 

Who can listen/join the discussion?

Anyone from anywhere in the world.

Please observe good ethics and advice from moderators.


How to Listen:

Live Broadcast via:

 

1- Paltalk

Download Paltak at www.paltalk.com

Invitations will be sent out 15 mins before. To join, pls send a request (including your PALTALK ID) to:

Moderator: msmkuliyyah

 

2- Internet Radio MSM

Radio: http://www.kuliyyah.com
Limited participants (maximum 10)

 

 

How to post questions to the speaker during the live talk:

 

1 – by Paltalk to:
Paltalk ID: msmkuliyyah
email: msmkuliyyah@yahoo.co.uk

 

Read Full Post »

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAJLIS SYURA MUSLIMUN CORK
MENGUCAPKAN
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN
KEPADA SEMUA WARGA CORK

Read Full Post »

Assalammualaikum

Detik-detik Ramadhan kian berlalu.. aidil fitri bakal menjelang…sambutan hari kemenangan untuk Umat Islam.

Menang di dalam Seerah Rasulullah: menang perang Badar.. Perang yang menguji para muhajirin dan ansar.. Bertuahlah para sahabat yang menyertai perang Badar , Allah berikan keampunan kepada ahli Badar sepanjang hayat mereka (sumber : Raheeq makhtum). Keampunan Allah, sesuatu yang diidamkan oleh setiap insan.

Kita pula menyambut kemenangan sempena apa?

Semoga kemenangan yang kita sambut adalah kemenangan kerana kita berjaya mengimarahkan Ramadhan dan semoga Allah berikan kekuatan kepada kita agar amalan yang kita lakukan sepanjang Ramadhan dapat kita sambung sehinggalah sampai Ramadhan tahun hadapan.

Like Bro Ali said ” Why can’t the way we treat each other through out Ramadhan be our normal lives?” 🙂

Ramadhanku – shaff-fix

Jadi tahun ni di manakah kita akan bersolat sunat aidilfitri?

PPMC telah mengumumkan Solat sunat di Aula Maxima (di Quadrangle) bermula pukul 8 pagi.

Tetapi anda tahukah di mana komuniti Islam Cork yang lain akan bersolat? Masjid Cork telah mengumumkan solat sunat aidilfitri akan diadakan di Supernova Entertainment Centre di Ballincollig. Pelik tak kenapa  kita tak buat di masjid kita sendiri? Kenapa kita perlu bersusah payah mencari tempat lain untuk Eid prayer?

Sebabnya, sepanjang bulan Ramadhan ni jiran tetangga di sekitar masjid Cork tidak senang hati melihat masjid Cork begitu sibuk sekali i.e begitu meriah dan  ramai sekali pengunjung (sumber : Cork Mosque) sehingga 2 kali Garda dipanggil. Dan disebabkan kita tidak mahu dihalau lagi, pihak masjid telah berpakat untuk mengadakan Eid prayer di Ballincolig.

Sedih. Masjid Cork memang amat-amat memerlukan satu tempat yang dimiliki sepenuhnya oleh umat Islam Cork sendiri. Nah, sementara Ramadhan masih lagi berbaki, marilah kita tambah saham lagi dengan menderma kepada pihak Masjid.

Nama Akaun:  NEW CORK MOSQUE
NSC: 93-01-21
Nombor Akaun : 14234076

Akhir sekali, semoga Ramadhan yang bakal kita tinggalkan menjadikan kita hamba Allah yang lebih baik dan semoga Aidifitri yang bakal kita sambut merupakan kemenangan untuk iman kita. Amin.

Sambutlah kemenangan kita dengan takbir membesarkan Allah, zikrullah dan hamdallah memuji Allah dan selawat dan salam ke atas Nabi junjungan kita; Nabi Muhammad S.A.W

Salam Aidilfitri. Salam kemenangan. Maaf zahir dan batin.

Read Full Post »

PERHIMPUNAN MUSIM SEJUK (PMS) 2008

JOM DATANG BERAMAI-RAMAI 🙂
MEMANG RUGI KALAU TAK PERGI
SYOK GILERRRR…

EVENT OF THE YEAR !!! (more…)

Read Full Post »

Older Posts »